2017. május 29., hétfő

Töltött padlizsán

Igen, jól látjátok, ma kétféle újdonságot is készítettem :D Ezt ma ette a kedvenc kolléganőm...nem először készítette, de most kértem el a receptet. Nyilván nem pontosan a recept szerint készítettem el. Eleve csak fél adagot, holnap ebédre. Szóval, a hogy ízlett kérdésről csak holnap tudok beszámolni. 



Töltött padlizsán
1 nagyobb padlizsán
25 dkg darált sertéshús
1 kisebb fej vöröshagyma
1 gerezd fokhagyma
1 fél piros húsú paprika
só, bors
1 kisebb tojás
3 dkg zsemlemorzsa
kb 5 dkg reszelt sajt
3 ek olíva olaj
1 közepes paradicsom.
A megtisztított hagymákat ledaráljuk, majd az olíva olajon megfuttatjuk, rádobjuk a darált húst, sózzuk, borsózzuk. A padlizsánt megmossuk és hosszanti irányban félbe vágjuk, majd közepét kikanalazzuk és apró kockára vágjuk, kicsit besózzuk és állni hagyjuk, majd a húsos raguhoz adjuk. Mikor már szépen megpuhult hozzádobjuk az apró kockára vágott paprikát is, és ezzel is összeforgatjuk. Tűzről levéve hozzáadjuk a tojást, a reszelt sajtot és a zsemlemorzsát, majd a kiolajozott tepsibe tett padlizsánokba töltjük és a tetejükre felkarikázott paradicsomot teszünk. Előmelegített sütőben 180 fokon légkeveréssel kb. 30 percig sütjük. 


UPDATE: Ma ebédre csomagoltam el mind a kettőnknek, némi kenyérrel kiegészítve. Nekem nagyon bejött és KáeM is finomnak minősítette. Szóval többször fog készülni, annál is inkább, mert Zsebike még tegnap kiszúrta és érdeklődött, hogy ők ebből miért nem kaptak :P (Kíváncsi leszek mit szólnak hozzá, ha kapnak;))

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése